Ett slag för sig..

Det är ett antal som kommenterar att jag uppdaterar min blogg allt för sällan.
Och det finns faktiskt ett oerhört bra svar till det,
det är ju såhär att jag har faktiskt inte världens intressantaste liv, även om det kanske verkar så.
Menmen, jag får väl ta och skirva ett ointressant inlägg istället då.

Är för tillfället i Svenstet hos Ellinoran.
Har spenderat hela två timmar på hennes jobb, aka ACB!
Dom verkar ju kunna ha kul där, dock känns det inte riktigt som min grej.
Men det kanske är min framtida arbetsplats som vissa antyder.
Jaa kanske, jag menar vem vet vad som händer i framtiden. Tror dock starkt på att jag kommer vara första ungen i våran familj som vågar ta steget från lilla Bergs kommun och ut i vida världen.
 
Helgen har spenderats hemma i Rätan, lugnt och stilla har det varit kan jag lova,
Rätan är ju inte direkt händelsernas centrum om jag säger så :P.
Åkte hem med bussen i fredags och gick Erika & Micke, men där behagade ingen vara hemma,
ringde som en tok till Erika, men inge svar. Provade med Micke, och han var på väg hem från tandläkaren.
Så han meddelade att han kunde skjutska hem mig till andra sidan, och det uppskattades kan jag lova.
Fick ju reda på sen att Erika jobbade, och det var därför hon inte kunde svara.
Åkte hem, vilade lite. Sedan kom Elle & Daniel och gjorde mej sällskap i det stora hemsökta huset :).
Näe, kanske inte hemsökt, men man kan nästan tro det, med alla fula monster som bor där, haha!
Erika & Micke kom och lagade kylling, som vi alla tyckte var en hejare :D.
Myste framför Idol, jag och Erika är rena fantaster nära på. Mattias åkte ut, vilket jag tyckte var lite sorgligt,
jag menar, hellre Andreas än Mattias :o.
Kollade på Aerosmith-dvd:n senare på kvällen/natten. Något som inte uppskattades av alla, även om det är underbar musik.

Låg mest i soffan på lördan och glodde på teven, satt lite vid datan åxå förstås.
Duschade och åt sen Tacos med Erika, Micke, Elle, Agneta & Maria.  Mumsigt värre :D.
Eftersom brudarna skulle ha en SPA-kväll, så åkte Micke hem medans jag la mej i soffan  (nej, i detta sammanhang räknades inte jag som en tjej :P).  Kollade på typ världens bästa film , DaVinci koden, och sen fotboll. Skit-Sverige fick inte in ett enda mål mot Spanien. Spanien var överlägsna från början till slut enligt min mening.  Somnade i soffan tillsammans med Elle tillslut.  Vaknade vid tio-elva nångång av att Erika & Micke kom och berättade att farmot skulle in till sjukhuset i Östersund, för hon ramlat och gjort illa armen, möjligtvis brutit den.
Stannade hemma för jag var tvungen att tvätta.  Tvättade två maskiner, sen somnade vi om och sov till tre nån gång. 
Fick reda på att det inte var nån brytning farmor råkat utför iallafall, bara nån muskelgrejjimojj.
Så då var vi dit och åt middag senare på kvällen, köttfärsfrestelse. Jaa, Erika slutar aldrig förvåna, hon har många goda recept uppe i rockärmen ;).
Åkte till Svensta med Daniel, han och Ida hade vare och hämtat Idas skoter i Rätan.


Iallafall kan jag ju berätta lite om dom senaste veckorna,
har spenderat den mesta tiden på sjukhuset hos Sofia.
För er som inte visste det så är hon ju sjuk då..
Jag behöver inte skriva vad för sjuk hon är, för ni som borde veta det, vet det troligtvis redan.
Jaa iallfall, där har man suttit med henne, lirat guitarhero och crash, spelat pingis, suttit vid datan. Skrattat så in i Norden. Jaa, ungefär det vi brukar göra. Alltså är det inga synliga förändringar som sker, vilket jag är glad för.
Får jag ställa en fråga, max hur länge skulle ni kunna sita på sjukhuset med en kompis?
För när jag berättade för en kompis att jag varit på sjukhuset i ungefär en och en halv timme, tyckte han att det var länge och fattade inte hur jag orkade. Dock visste han ju inte att dagen innan hade jag varit där mer än i tolv timmar. Tolv vakna timmar tom.  Okej, tolv timmar kanske var i längsta laget. Men en och en halv timme, det är ju ingenting, då hinner man ju knappt säga hej förrän man ska gå igen.
Jag skulle lätt kunna vara där dygnet runt med henne, man vill ju att hon ska veta att man finns där.
Och jag tycker att jag har visat det dom här två veckorna som gått.


Men nu jävlar varte ett längre inlägg än jag väntat mig.
Menmen, nån kanske orkade läsa hela?!

Nu blire nog till att fli på en rulle på datan,
lovade Elle att jag skulle försöka vara vaken tills hon slutade.
Vet dock inte om det kommer gå så bra :P.
Men vafan, blir jag för trött kanske jag tar för mej och viker hennes tvätt som hänger här i lägenheten,
får se hur jag gör ;)

T A T A !


Kommentarer
Postat av: Sezsan.

GO!

tack för att du fanns där för mig under min sjukhusvistelse! :).

du har inte en aning om hur mycket det betyder/har betytt!

aldrig utan dig,
för mig är du den bästa

2007-11-20 @ 20:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback