Utväxt - none!

Igår färgade jag bort min ootroligt hemska utväxt.
Skönt som fan kan jag lova..
Egentligen ville jag faktiskt färga det lite ljusare denna gång, men det vart helt enkelt inte så.. Skulle nog inte ens passa i det. Även fast jag faktiskt ursprungligen är en tvättäkta blondin.
Men nu är den iallafall borta. Ansade lite på luggen igår också med min nyinköpta frisörsax. Blev dock inte så lyckat så nu blir det till att spara ut den.
Men jag skulle faktiskt behöva klippa resten av håret lite också, börjar bli så jäkla slitet. Någon som skulle vilja hjälpa mej med det för en rimlig summa, eller kanske gratis?! (A). Hör gärna av er ;).

Känner mej inte rikitigt kry faktiskt. Ont i halsen, halvt illamående och huvudvärk. Det är någon som inte vill att jag ska vara frisk. Det är inte direkt som att jag verkligen längtar till att gå på skolan, men hur roligt är det att vara sjuk hela tiden då?!
Visst, jag är inte den som blir helt deprimerad om jag missar en skoldag eller två. Men när jag blir sjuk även på lov? Näe, där går gränsen!!

Vänner hit, och Vänner dit. Det är det enda jag kan tänka på nu verkar det som. Top Model är det enda jag har tittat på på teven idag, resten av tiden har jag antingen läst litte bloggar eller tittat på Vänner. Hur man inte kan gilla denna underbara serie är för mej helt ofattbart. Alla är så jädrans charmiga att man bara vill dra ut dom ur dataskärmen och pussa på dom :D. Är inne på sjunde säsongen nu.


Jag har funderat på en sak.
De flesta som har blivit framgångsrik på sin blogg skriver i en viss genre hela tiden. Nu vet jag ju inte va alla dessa brudar heter, men ta tex Blondinbella. Hon har tjänat en hel förmögenhet på sin blogg genom att skriva om vilka kläder hon har köpt idag, och om att shopping gör henne lycklig, och hur hon är medlem i MUF (ja, jag läser hennes blogg). Och Egoina är ett annat exempel.. fast hon skriver egentligen inte inom någon speciell genre. Hon är bara härligt äcklig som man själv inte vågar vara.
Och här sitter jag med världens tråkigaste blogg, som jag får absolut ingenting för. Förutom en bredbandsräkning möjligtvis.
Det är alltså därför jag funderar på vilken genre jag skulle passa att skriva om?!
Mode är, som ni flesta nog vet, absolut inte min grej. Och förlåt, men jag kan faktiskt inte vara lika äcklig som Egoina. Det går mot min natur, och så finns det ju redan en som gör så, så då är jag ju bara en töntig liten wannabe.
Det finns även dom som skriver om hur mycket dom tränar, och om hur nyttigt dom äter osv. Men HELLO, jag har nog med anledningar för att det inte skulle vara en sån bra idé för moi.
Jag menar, erkänn! Hur tjock känner man sej inte när man sitter och läser om hur en person sprang 1 mil på en dag, när man själv suttit på arslet och när man får träningsverk av att stiga upp ur sängen?!?! 
Nejnej, verkligen ingenting för mig.
Kanske skulle jag kunna göra min alldeles egna lilla matblogg :).
Näe, inte en sån där tråkig med en massa recept och skit (möjligtvis på makaroner och köttbullar), utan en där jag skriver jag allt jag äter under en dag. Då skulle det göras en javla massa uppdateringar kan jag lova. Men iofs skulle nog inte mamma gilla det :(.

Näe, efter noga genomtänkande (?) har jag kommit fram till att bloggen får nog fortsätta vara som den är. Tjänar fortfarande inga pengar på den, men jag säljer heller inte min själ till mode-satan. Och så har jag ju trots allt mina trogna läsare; Mamma, Elle och Erika.. Och om ni vill kan ni ju alltid ge mej ett litet bidrag varje gång ett inlägg roar er :D.

Emelies to do-list

- BLI ROLIGARE!!

Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Jag tycker att Du skriver bra som det är! men det är klart skulle Du komma på något som även gav lite pengar från nån sponsor så inte är väl det fel heller! Jag undrar bara hur det går till liksom?
Jag kan inte klippa men det ordnar sig nog!
Inte kul att Du känner Dig tussig!
Puss från mamma!

2008-04-08 @ 08:02:45
Postat av: Erika

Jag tycker det är bra det du skriver, när du väl skriver, ibland kan det ju bli lite långt emellan gångerna, men det är det ju hos mig också så wtf.
Puss påre!

2008-04-08 @ 08:15:46
Postat av: Elle

Men Emelie, du som skriver så roligt..det är kul att du börjat uppdatera oftare. Du brukar alltid ha någonting i dina inlägg som man kan skratta åt din lilla muppa!
Puss

Postat av: Erika

Jadu sloganen var så dålig att jag inte ens kommer ihåg den, men det var väl typ. "På viking släpper alla loss, ung som gammal, kom dansa med oss" hahahahaha, dåligt värre!

2008-04-08 @ 18:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback