B&J

Jag blir ju tillsagd att jag uppdaterar för mycket,
så jag tror jag drar en Blondinbella och tar en bloggpaus.
Ni måste ju hinna smälta allt intressant och trevligt jag skriver.

Så adjö på ett tag!





Haha, ja herregud.
Jag märkte nog att ni kände er nöjd över att äntligen bli av med mig.
Men jag skojade ju bara. Ni blir inte av med mig! :D

Julen närmar sig med stormsteg, och så gör allting som hör till.
Stjärnor, stakar, ljus, klappar. Allt som ska ordnas och donas inför den stora dagen.
Jag har nu tre-fyra julklappar kvar att inhandla, varav två jag vet vad jag ska köpa.
Tänkte gå en runda på stan med Cissi imorn, få lite tips av henne med.
Igår gick jag alldeles alene på stan och handla som en galning kändes det som. Sen när jag kom hem så tände jag ljus, satte mig vid köksbordet, vred upp Mariah Carey's julskiva på hög volym, och slog in klapparna jag köpt. Då var verkligen mysfaktorn på hög nivå kan jag lova. Man får jobba med det man har vettni :)


Förra veckan krockade jag för första gången i mitt liv.
Eller, krockade och krockade. Jag och Ellinor körde över ett litet rådjur.
(där kan man verkligen snacka rådjur i strålkastarljuset).
Det var nog det hemskaste jag har varit med om nästan. Bara blicken på det arma djuret när vi kom i 80 emot den. En häpen blick, men ändå rätt lugn, eftersom den var säker på att den skulle hinna undan och tillbaka ner i diket. Men ack vad den bedrog sig tyvärr. Den hade tydligen glömt att det var vinter, och blev allt för ivrig. Halkan grep tag i de rangliga stackars benen och den gled under bildäcket. Roadkill på högsta nivå eller vad?!
Ja herregud, den dog, och hamnade i en svart sopsäck. Det var hemskt iallafall :(.

Och idag bokade jag in två körlektioner nästa vecka, nu blir det till att skärpa sig.
Det är ju trots allt inte långt tid kvar innan the big one eight!

Hejdå :D

Kommentarer
Postat av: linn

Men ooooj stackars djuur! Vilken tur att jag inte är utomhus då du är ute och kör! Och vilken beskrivning sedan; "den dog, och hamnade i en svart sopsäck." HAHAHAHA du e rolig duu!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback