Sundsvall

Kunde ju berätta lite om min och mammas minisemester till Sundsvall.

Onsdag; Klev upp tidigt för att få i sig lite frukost, och sen bar det av.
Tryckte genast i min nybrända skiva med Mamma Mia-soundtracket. Och då blev det sjunga av kan jag lova.
Skrev med Cissi på vägen, och fick reda på att hon och Paul också var på väg till Sundsvall. Sammanträffande eller vad?
Väl framme bar det direkt av till Birsta. In en sväng på Ikea och kikade. Hittade dock ingenting roligt där. Mamma plockhandlade lite, och jag fick en rullgardin till rummet i Rätan. (Mamma gillade inte när jag hade persiennerna nere hela tiden). Ut från Ikea och in på Birsta, bland alla underbara affärer.
Handlade och handlade och hade det allmänt mys. Åt lax till lunch, och åkte sedan in mot staden.
Åkte på hotellet och checkade in. La oss och tittade på DaVinci koden, och jag slumrade till en snabbis. Sen slutade filmen att funka, så det sket vi i det.
Gick in på stan en sväng och letade efter en jacka som febrilt. Efter många om och men, och mycket diskuterande bestämde vi oss för en jacka som båda tyckte var snügg. Så den slog vi till med, och nu klär den stolt min kropp.
Gick och åt på kinarestaurang, och jag fick mitt älskade Stekt ris med räkor. Underbart!
Gick tillbaka till hotellet, kollade lite tv, sen Mamma Mia, och sen somnade vi i sköna sängar.

Torsdag; Hotellfrukost, den bästa frukosten i hela världen. Kanske inte världens största utbud. Men är det hotellfrukost så är det hotellfrukost ;). 
Vi drog till Birsta igen för mamma skulle inhandla en top hon sett på reklam.
Gick en superduper liten stund där innan vi satte oss i bilen och påbörjade resan hemåt.
Mamma Mia-skivan gick varm, och vi sjöng glatt med.
För att citera mamma; "So I say sank you for the music". Haha, hon är bra söt hon.

Vet inte exakt vilken tid vi var hemma, men tror det var ca halv tre.


Summerat var det verkligen kul med lite miljöombyte, trevligt sällskap, fina inköp och god mat. Det gör vi om snart :).

xoxo Emelie

Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Vi hade sååååååååååå mysigt!

Det gör vi om vid tillfälle!

Puss

2008-11-06 @ 08:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback