Karlsruhe 2

Ska försöka mig på ett lite längre inlägg än det förra. Hade precis kommit hem, och en hel dags kutande i 30 grader utan vätska kan få en lite virrig i huvudet. Men nu har jag sovit en stund, samt ätit så jag är lite piggare.

Dagen i Karlsruhe har varit väldigt givande iallafall. Satte mig på tåget vid kvart över åtta. Var hur nervös som helst att jag skulle kliva på fel tåg, åka för kort, åka för långt. Listan kan göras lång.. Var också rädd att jag skulle tvingas byta tåg, och inte förstå någonting. Men som tur var så kom jag fram till Karlsruhe Bahnhofsvorplatz oskadd. Stod och kollade tåg som kunde ta mig till Kaiserstrasse, eftersom det inte var gångavstånd (för emelie) från tågstationen. Då kom en snäll liten farbror fram och frågade om jag ville ha hjälp. Och även fast han knappt kunde engelska så hjälpte han mig så jag kom fram även dit helskinnad. Sådana människor gillar jag! Gick fram och tillbaka på gatan och helt plötsligt var klockan ett. Kånkandes på en massa kassar som vägde 5 kilo var, minst, skulle jag nu tillbaka till tågstationen. Allt gick ju lysande när jag väl fått ett hum om hur man skulle åka. Kom fram till Eppingen och tog bussen till Elsenz, även det var första gången. Busschauffören var trevlig och satt och pratade med sina passagerare. Kom hem vid tre-tiden.
Med mig hade jag en stor tjocktröja (äntligen), jeansleggings, två t-shirtar, ett skärp, en scarf, ett anteckningsblock, en "journal" som jag ska skriva mina memoarer i, en lila tvättsvamp (just like home), hårspray, ansiktsvatten och scrub, kokoshudkräm. Och lite annat som inte kan skrivas här. Haha, dirty det lät x)
En fin dag, och med bara bra intryck. Toppenjobb!


Karlsruhe's markplatz och Kaiserstrasse.


Minneskortet till kameran verkar kaputt, eftersom den prompt insisterar om att formateras om. Men inte ens det går. Ska jag måsta köpa ett nytt, det skulle suga isåfall. Någon som har nån idé?

Kommentarer
Postat av: Erika

Härligt med en riktig shoppingdag! Det behöver man ibland, bra också att det gick bra att hitta dit och hem. Försökte nå dig på skype nu men du kanske har lagt dig. Ska jag också göra. Love you! Puss och gonatt!

2009-08-27 @ 22:42:46
Postat av: Ellinor

Tur att du kom dit och tillbaka helskinnad, blir ju liet orolig när du ska ut på sånna där turer alldeles själv.

Tur att den lille snälle mannen hjälpte dig :).

PussPuss <3

Postat av: Mamma di

oj vilken dag! Semester? eller bara ledig ändå?

Puss!

2009-08-28 @ 07:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback