Ikea-veteranen strikes again

Idag begav jag mig till Ikea igen. Tänkte jag kunde hitta lite nödvändigheter där inför julen, och även inhandla några julklappar. Det sistnämnda blev det ingenting av. Dom hade helt enkelt inte det jag sökte..

Men det blev julklappspapper (som jag förövrigt kutade omkring och letade över hela ikea medans jag skrek på svenska att jag ville ha inslagspapper), lite dekoration, två ljus, glitter till Lucia.
Satt i vardagsrummen och läste dom svenska böckerna som fanns i bokhyllorna. Kom en bra bit i "Seabiscuit" och ville nästan stoppa ner den i korgen med, men den var tyvärr inte till salu.
Gick också omkring bland sovrummen. Fastnade vid ett och tänkte att det var allt en mysig säng det där. Kollar lite noggrannare. Men what the... det är ju min säng! Får alltså reda på att min säng går att dra ut till dubbelt så bred. Lycka!

Inga kom till lunch och vi käka köttbullar så det spruta ur öronen.
En konversation vi hade (på engelska för att det roliga ska bestå).
Emelie trycker sig på magen och stönar efter måltiden.
Inga; Now you´re nauseous.
Emelie; I'm pregnant.
Inga; Yes, and you are gonna give birth to a couple of köttbullar.


Det var min dag på Ikea det.

Kommentarer
Postat av: Elle

Hahaha, det var minsann en rolig konversation :)

Postat av: Erika

Haha, och du som var så brydd hur dom kunde säga att man lätt fick plats två i din säng. Toker där!!

2009-12-04 @ 09:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback