Hiss och diss

Här har vi hon som följer strömmen!
Jag vill också göra en hiss och diss- lista. Jag tror jag har läst två inom den senaste veckan, och jag har helt glömt bort vad dom hissade och dissade. Så mina listor gör jag helt efter mina egna tankar och åsikter.

För att trots allt visa rebellen inom mig, börjar jag med diss.

DISS!


Jobbet
Nu när värmen äntligen kommit till min lilla by vill jag ju inte spendera min tid inne bland larm, disk och tvättning. Blä för det, och ge mig semester!

Mygg och knott
Kan man inte få njuta av en skön sommarkväll utan att dessa jävlar ska vara uppi en hela tiden och surra och sticka?

Myggbett
Vad mer behöver jag säga? Har ett antal på min kropp just nu, och jag får böja mig i alla olika sorters positioner för att komma åt dom. Så snuskigt som det än låter, så är det faktiskt sant.

Pengar
Anledningen till att pengar hamnar på diss, är bristen på dom. Punkt!

Svett
I denna värme behöver jag bara röra mig några meter innan pärlorna sitter där dom ska i pannan.


HISS!

Sovmorgnar
Finns väl inget skönare än att vakna klockan sju på morgonen och upptäcka att man får sova hur länge man vill. Då kan man ligga och dra sig ända tills föräldraskapet kommer hem på lunch. Det är sommar.

Pengar
Både på hiss och diss. Dock är det underbart när pengarna väl trillar in på kontot, och man får unna sig en extra mjukglass från panget. Och man kanske tillochmed bjuder Ellinor på en för ovanlighetens skull.

Lillebo
Att få gå över lekparken, hem till systern och svågern, och få krama det dyraste i världen. Det lilla leendet och när han pratar med en. Mer behövs inte!

Bilturer
Veva ner rutan, eller kanske tom caba ner. Dra på en sommarplåga och cruisa genom byn med vinden i håret. Om inte det är livet, så vet jag inte.



Kommentarer
Postat av: Madde

Haha gillar din Diss & Hiss lista bättre än mig Hiss & Diss :D :P <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback