Tisdag

Att underhålla tre överenergiska barn är inte alltid lätt när hostan hägrar, näsan rinner, och huvudet spränger. Jag, Rasmus och Lasse var nere på mitt rum och lekte riddare. Vi fajtades med träpinnar, och jag byggde en grotta åt dom utav täcken och filtar. Vi byggde tågbanor. Vi pratade med Leon, Erika och Ellinor på Skype. Det tyckte dom var roligt. Både att få se sig själva, se någon annan, och prata i mikrofon.

Igårkväll tittade jag och Inga på Mamma Mia tillsammans. Tyskt tal och svensk undertext, lättare att förstå vad vissa ord var då. Även fast både hade whiskeyröst av hostan så satt vi tappert och sjöng med. Ikväll orkade ingen av oss ens försöka vara social, så jag bestämde mig att gå till sängs tidigt, och det skulle hon med. Har lånat en massa inredningstidningar av henne som jag ska bläddra en stund i innan jag troligtvis somnar till Scrubs.


Pratade med en svensk kvinna från Eppingen idag. Inga känner henne. Hon kommer ursprungligen från Stockholm, och hennes man kommer från Sundsvall. Dom har tre barn, och bor nu i Tyskland pga av hennes mans jobb. Jag vart riktigt förvånad när hon ringde, och det var sjukt ovanligt att prata svenska. Hon var jättetrevlig och sa att om jag behövde hjälp med någonting var det bara att fråga henne. Även om det var någon småsak, så kunde det irritera en. "Man ska inte behöva åka till Sverige för att köpa balsam, bara för att man inte vet vad det heter här". Den nittonde är vi ditbjudna, och det ska bli riktigt skoj. På Torsdag är det nämligen två månader sen jag pratade svenska med någon face to face.

Nu tidningar!
Godnatt.


Slemmis på båttur i Turkiet.
Vilken underbar dag det var =)

Kommentarer
Postat av: C

Den båtturen och dan på stan tycker jag va bäst på hela resan! :D

2009-10-06 @ 23:12:22
Postat av: Mamma Di

Hoppas Ni snart är friska och krya igen och speciellt till den 19:onde när Ni är bortbjudna!

Puss!

2009-10-07 @ 08:05:57
Postat av: söffen

MYS :)

2009-10-07 @ 11:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback