Söndag

Juliane ringde och frågade om jag ville följa med henne och hennes syster till Heidelberg på något kristet event, med "musik och lite prat". Vad bättre att göra en söndagskväll som denna tänkte jag och tackade glatt ja. Trodde jag skulle på söndagsmässa och borstade håret och klädde på mig kjol. Jag bedrog mig.

Det var mer som en konsert.
Det fanns en skärm där det visades bildspel och videoklipp samtidigt som texten på låtarna som sjöngs. Två tjejer och en kille sjöng. Dom var sjukt duktiga, och självklart blir jag kär i sångaren (är lite svag för pojkar som kan sjunga). Plus att han såg plågad och trasig ut, det verkar jag också dras till. Fast iofs kanske han bara var frälst? En salig blandning bland tyska och engelska låtar. Minus på den lite väl långa predikan som hölls. Eftersom den var på tyska förstod jag inte så mycket. Men jag tog åt mig av en sak; "Det är okej att inte alltid vara okej". Sanningens ord. Nästa gång jag inte är okej, då ska ni tusan få veta det =D

Det har iallafall varit en trevlig kväll som avslutades på Donken där jag bjöd brudarna på lite mat som tack för att dom bjudit med mig. Då fick Juliane användning av den enda meningen hon kunde på svenska, "Tusen tack för maten". Haha! Nu är man hemma och jag har vikt lite tvätt som låg i tumlaren. Imorn är det tyskalektion som står på schemat, så jag måste sova nu..


Godnatt ni få, men så betydelsefulla läsare <3


Kommentarer
Postat av: Pappa Din

Hej, hej!

2009-09-21 @ 08:18:07
Postat av: Mamsegull

Kul att höra att Du är ute och rör på Dig. Lycka till med tyskan! Puss från mig till Dig. Hälsa!

2009-09-21 @ 09:06:07
Postat av: Erika

Kul att du är ute och träffar lite folk. Sen börjar jag tycka att det här "Hej, hej!" är en aning jobbigt...

2009-09-21 @ 09:43:35
Postat av: Madde

Haha fan vad mysigt! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback