St. Valentin

Välkommen tillbaka Emelie.
Jomentackserru.


Vad vill ni att jag ska skriva? Om den gångna veckan?

Bilresan dit bestod av alltför uttråkade barn, och köer som sträckte sig mil (kändes det som). Fick vänta två timmar vid Österrike's gräns.. Lasse ville efter en halvtimme i bilen till McDonalds och äta lunch. Klockan var halv nio. Vi begav oss till Südtirol - St. Valentin. Det ligger i Italien, men har tidigare tillhört Österrike, så alla pratade tyska. Men en svåårt dialekt att förstå!

Rasmus och Lasse gick i Ski-Kindergarten på dagarna, och jag spenderade veckan med Kjell. Vilket innebar att jag inte åkte skidor. Iofs var det nog lika bra. Är inte direkt kung på skidorna om man säger så.

Vi fick fint väder förutom de två sista dagarna. Jag och Kjell tog många promenader, och åkte även upp med gondolen till resten av familjen för att äta lunch.

En helt otrolig känsla var det faktiskt att vara i Alperna. Vara omgiven att höga, snötäckta berg.. Det kändes på något vis overkligt. Så otroligt fint!

Bilresan hem var inte bättre. Ett av barnen mådde inte så bra, så jag fick vara beredd med en påse. Tur att vi åkte till Donken, för han hade ju faktiskt läst att pommesfrittes skulle göra allt bättre =). Även mycket köer, och jag tror vi var på vägen närmare tio timmar. Skönt att få komma hem.

Medan Ellinor har spritorgier, har jag tvättorgier för tillfället. En veckas kläder för sex personer, inte alltid lika kul. Men det tar sig!


Huvva, vilket hemskt inlägg det här blev.
Bjuder på lite bilder...




Jag och Knödeln på prommis.





Kommentarer
Postat av: Mamsegull

saaaa finnnt!

2010-03-08 @ 22:18:42
Postat av: Mamma Di

Snygga glajjer!

Postat av: Anonym

Sooo schöne Bilder! Meine liebe Engelie!

Viel Spaß für Deinen Ausflug heute!!!!

2010-03-09 @ 08:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback