Sightseeing.

Jag och Pär-Anders evakuerade lägenheten idag för att slippa vara i vägen för arbetarna. Nu är vi definitivt utan vatten och avlopp. Får med andra ord inte heller använda köket. 

Vi tog bilen och begav oss ut till Rasbo för att se till torpet han bodde i förr i tiden. Vi åkte förbi ett hus som han sa var närmaste grannen. Det visade sig dock senare att det var huset han faktiskt spenderat ett år i.. Det var ingen hemma så vi passade på att tjuvkika in genom fönstrena. Jag blev kär! Precis ett sånt litet torp ska jag ha någon gång i livet. Jag ska flytta dit helt ensam. Ha med mig ett gäng böcker, och sen ska jag bo där. Ingen dator. Ingen tv.
Det är min dröm!

Hem och lämnade bilen. Gick in till stan och tog en sväng till Upplandsmuseet.
In till Domkyrkan för att komma upp i tornet, men det var avstängt. Snålt. Skulle in på Gustavianum också, men det kostade, så då fick det vara. Tog en fika i solskenet. Fick utomlandsvibbar. Och det gjorde inte suget att fara härifrån mindre om man säger så. 

Nu ska jag ner i tvättstugan för att hänga lite tvätt.
Ska passa på att borsta tänderna tror jag. Man får göra det bästa av situationen.
Pär-Anders är ute och förlustar sig med sina kamrater.
Mitt enda sällskap är en geting som ligger och håller på att dö i fönstret..


Stabil kille på en fika utanför kyrkan.

Kommentarer
Postat av: Erika

Ja visst är torpet mysigt, men att han inte kände igen sig. Det hade nog jag gjort fast jag bara var dit en gång :P

2011-08-25 @ 09:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback