En sen kvälls eftertankar.

Har haft lite ångest så här på kvällskvisten.
Vad är meningen med livet?
Det är väl den frågan det mest har funderats runt.

Och nu framför jag inte frågan på ett sätt som tex, vad är meningen med livet när allt är så dåligt? Varför ska jag leva? Utan jag menar helt konkret - vad är meningen med livet?
Varför finns vi på jorden? Har vi något större syfte? Eller är vi bara här för att föröka oss?
Se till att människosläktet lever vidare, med allt vad det innebär?..

Jag tänker mycket på vad det ska bli av mitt liv?
Hur kommer det se ut om tio år? Hur kommer det se ut om fem år?
Vissa dagar känner jag mig så jäkla oseriös så det finns inte. Jag bor hos min bror, och jobbar med någonting som jag verkligen inte vill göra resten av mitt liv. Så varför gör jag det?

Bara lite nördigt filosoferande.
Jag ska inte trötta ut er med mina oändliga grubbel.




Kommentarer
Postat av: Mamma Di

det kommer alltid funderingar kring det ena och det andra. För min del hänger jag bara med och gläds åt framgångar för mina nära och kära och sörjer när det är åt andra hållet. En sak är iaf klar det är att man ska göra saker medans man kan och själv kan bestämma (iaf i min ålder) rätt var det är så ligger man där eller så sitter man och någon annan bestämmer över ens liv.

2011-06-07 @ 12:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback