Alone again.

Åje, vilken dag.
Åje, vilken gårdag.

Mina roomies fick igår nyckeln till sin nya lägga ända borta i Lindesberg. Förmiddagen gick åt att packa ihop och in de sista av deras saker i bilarna. Väl framme blev det spring i trappor kan jag lova! Tur vi var ett helt gäng som hjälptes åt (folk som gick förbi på gatan blev inkallad), benen var nämligen helt slut de sista rundorna. Cissi packade upp garderoben medan jag gjorde sällskap, förbannade alla hennes fina klänningar, samt att vi inte har samma storlek på skor!! Fick pizza som tack, och sen tog jag bil'n och for tillbaka till min numera tomma och tysta lya. Vaknade några gånger under natten och kikade mot dörrar för att försäkra mig själv om att jag var ensam. Och det var tyst som i graven. Skönt!

Skola idag till klockan tolv. Sen storhandling på Willys. Alltid roligt att behöva införskaffa alla de olika basvaror man måste ha hemma. Ekade närapå tomt i både kyl och skafferi. Var en underbar dag att ha kjol på sig förresten, med tanke på stormen. Undra hur många som såg mitt arsle under dagen.. 
Dammsög soffan. BLÄ! Dammtorkade, dammsög, och skurade hela lägenheten.
Åkte på IKEA. Handlade en ny kudde och ett nytt täcke. Mysigt. 
Åkte hem. Lagade mat. Strök och hängde upp nya gardiner. Sorterade tvätt till morgondagen som bjuder på första titten ner till tvättstugan. 

Nu är det så att enda anledningen till att jag skrivit i detalj vad jag gjort, är för att ni inte ska tycka illa om mig när jag gick på Tempo och handlade en Marabou mjölkchoklad. Kokade kaffe och åtnjöt. Jag kände faktiskt att jag var värd det. Och trots två koppar (iofs svagt) så kommer jag somna gott och snabbt inatt. 

Blir lite bilder om ni vill?! 
Klart ni vill!






Matvaror..


Tisdagsmys.


Wihoo!

Kommentarer
Postat av: Mamma di!

Kul att få se hur det ser ut och att vi får komma irl! liksom! Puss

2011-09-13 @ 21:27:06
Postat av: Erika

Värsta ungdomsskriften av mamma.

2011-09-14 @ 08:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback