Torsdag

Igårkväll var jag till Eppingen för att gå till en ungdomsgrupp där dom sitter och pratar om Bibeln och sjunger sånger (jag är som förvandlad). Förstod inte så mycket, så jag satt mest och ritade på ett papper som vi fick. Men träffade nytt och trevligt folk, och jag ångrar inte att jag gick dit. Både Juliane och Sarah går ju dit så det var dom som bjöd med mig. Fick låna en bok av Sarah, "The exchange student survival kit". Hon använde den när hon var utbytesstudent i Kanada. Det handlade ju mest om hur det var att vara utbytesstudent, men även om hur man anpassar sig till en ny familj, kulturchocker, hemlängtan osv. Sånt som jag kan ha nytta av. Tyckte det var väldigt snällt av henne =). Efteråt minglade man runt och pratade med folk, och alla var väldigt trevliga. Och villiga att prata engelska..

Det är mest kristna ungdomar jag umgåtts med under min vistelse här i Tyskland än så länge. För det första, är det för att dom flesta är kristna här, och för det andra så är dom som inte är kristna inte lika villiga att träffa nytt folk än dom som är. Men missförstå mig inte, dom sitter inte inne varje kväll och läser Bibeln. Var ju till Sulzfeld med Sarah, och träffade även Juliane där. Dom är väldigt öppensinnade och trevliga.

Nu ska jag lägga in lite nytvättat i garderoberna.
Och sen kanske jag tar en cykeltur om jag orkar.
Både jag och Inga har blivit väldigt lat på sista tiden.
Och nästa vecka kommer det inte bli någon träning tillsammans heller, eftersom Christian åker till USA på måndag och blir borta fem dagar.
Men det är ju så tråkigt att vara ute själv.


Laaaaaazyeye <3

Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Låter ju jätte trevligt! och att du träffar folk!

Puss

2009-10-01 @ 11:09:25
Postat av: söffen

håller med brittan jag!



hoppas du trivs, och inte har för mycket hemlängtan ;).



PUSS <33

2009-10-01 @ 12:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback