Pelliiicious

Jag funderade lite på bloggfenomenet.
Jag har ju haft min blogg rätt länge, men aldrig gått ut för att få så många läsare som möjligt. Har skrivit det jag velat, skrivit så ofta jag velat, och även så sällan..

En god vän och jag kom in på dagens storbloggare, och vi konstaterade att det är otroligt hur människor som Kissie och AmandaVarDet kan få så pass stora bloggar medans det finns en massa andra fina guldkorn där ute. (Syftar såklart på lilla, söta mig). Sverige verkar tända på blåsta blondiner. Amanda's videobloggar är ett ypperligt exempel.

Men jag har hittat ett ganska bekvämt sätt att skaffa mig en större blogg. Nämligen genom
min syster. Hon ligger verkligen i. Deltar i tävlingar. Kommenterar andra bloggar. Osv, osv.
När hon sedan blir stor inom Sverige's bloggvärld, så...:
Länkar hon mig.
Jag skriver hatinlägg till folk som käftar emot henne.
Jag avslöjar en massa härligt skvaller om henne.
Kaching, läsare till mig!

Det är verkligen en win, win situation.
Jag kan ju ge henne en push i rätt riktning genom att slänga in en länk till hennes blogg. Läser ni den redan? Grattis. Inte? Gör det!
Just nu är hon nersunkad i magsjuka, men genom peppande kommentarer blir hon nog frisk på nolltid. Ge mig en knuff, genom att ge henne en.

Ellinor!




(Man skulle kunna tro att detta är ett sponsrat inlägg.
Men nej, jag gör det helt på eget bevåg)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

hahahahahahaha. Fantastiskt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback