Birds of Tokyo.

Ibland kan jag bli väldigt frustrerad över att jag inte känner någon som är lika lättvindig som jag. Någon som bara plockar upp det de har och ger sig iväg på nya äventyr. (Nu kanske ni tänker att jag är väl inte lättvindig eller så, men det kan ju bero på att det är svårt att få ändan ur vagnen när man inte har någon med sig).

Jag har aldrig känt mig särskilt rotad någonstans. 
Visst, Rätan kommer alltid vara mitt hem. Men bara för det vill jag inte bo där hela mitt liv. Jag har bott i Tyskland. Jag bestämde mig för att flytta till Uppsala på torsdagen, och åkte sen på måndagen. Jag flyttade till Örebro för att Cissi bodde här. Jag är med andra ord inte omöjlig..

Nu är min kurs och min tid i Örebro snart slut.
Jag var inne på att åka till Thailand, men där uppstod problemet jag nyss pratat om där viljan att släppa allt inte var så stark. Och missförstå mig inte nu så det blir sura miner, jag accepterar att man känner sig bunden till partner eller ekonomin inte tillåter. Och jag är absolut inte upprörd över att resan inte blir av i februari!
Det ger mig istället chansen till att göra nya planer och hitta nya mål i mitt liv. Jag skulle också vilja dela med mig av det i bloggen, men det gör besvikelsen och förnedringen bara större om det inte blir av. Mycket snack och liten verkstad liksom.

Jag har nya planer. Och det är något jag verkligen vill göra, men samtidigt är det ingenting jag vill göra själv. Jag måste nog gå ut och skaffa mig en riktig globetrotter till man eller vän. Någon som vet vart man kan hitta såna?



Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Je då!

2011-12-15 @ 11:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback