Jag har blivit med hus.

Hej.
Länge sen nu.

Jo, det har väl hänt en del sen sist. Det största är nog ändå att jag har flyttat. Har skaffat mig ett eget litet hus här i Rätan. Kände att det var dags att klippa navelsträngen och flytta ifrån mamma. Men som tur var blev det inte alltför långt och jag har numer gångavstånd både till mina föräldrar och min storasyster. 
Mycket åsikter om mina livsval har det förstås varit, det hör väl till när man bor i den här byn antar jag. Har väl tagit det hela med någorlunda ro iallafall. Visst har det väckt lite irritation hos mig men vad kan man förvänta sig som sagt..

Jag trivs iallafall superbra och har upptäckt hur roligt det är att bygga upp ett hem från "scratch". Också hur roligt det är att laga mat och baka. Tänk att jag skulle bli en riktig bullmamma. När det kommer besök blir jag väldigt givmild och vill duka upp till storkalas. I mitt hus ska man gödas! 

Jobbar fortfarande som vikarie på Östgärde och trivs någorlunda bra ändå. Jobbet i sig är det inget fel på, utan det är väl som vanligt en massa strul runt om. Medarbetare, chefer, resurs m.m. Har också blivit några söndagar uppe på Vemdalsskalet då jag avsynar igen. Några år sen sist och upptäckte att det tog någon gång för att komma in i det igen. Men som med det mesta blir det roligare ju duktigare man är på det. 

Jo men det var väl en liten uppdatering om hur läget ser ut just nu.
Som jag anade så gick ju allt åt helvete med träningen när jag började jobba igen. Kom inte in i det ordentligt innan så det faller lätt i glömska. Fortfarande. Men nu har Pär-Anders installerat ett "gym" i min källare så man kan ju alltid hoppas att det blir lättare att få något gjort när det är så pass lättillgängligt. Vi får se. 

Lite bilder ska jag väl kunna bjuda på. Små smakprov. 
Ger jag bort allt på en gång så har ni ju ingen anledning att komma och hälsa på.




Och ifall ni undrar. Ja, jag är fortfarande singel. Jag trivs med det.
Jag ligger inte runt, och jag är inte lesbisk.
Bra, då hade vi det ur världen.



Kommentarer
Postat av: linn

Snåla smakprov tyckte jag allt! ;)
Grattis till hus!

Postat av: mamma di

Bra att veta! Puss

2013-01-23 @ 08:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback