Bussplatser - vilket dilemma

Jag tänkte på en grej idag när jag satt på bussen på väg till skolan.
Vart går gränsen för vilka man ska ge platsen till på bussen?

Supergamla, det förstår jag såklart.
Men om dom ser ut att vara runt 60-65 då?
Ska man ställa sig eller?
Vem vet, en dam kanske har jätteont i benen, men det är ingen som ställer sig för att hon ser helt enkelt för ung och fräsch ut, och då står hon där och tänker skit om mig bara för att jag inte ställer mig upp.
Men tänk om hon är 60 och ser sig själv som rätt ung då, och jag ställer mig upp. Hon kommer då tycka otroligt illa om mig eftersom jag uppenbarligen tycker hon ser gammal ut. Hon kanske ger mig en dödande blick och vägrar sätta sig på sätet. Vad ska jag då göra?
Jag är, som ni kanske märker, väldigt beroende av att bli omtyckt. Jag kan må extremt dåligt om jag får vibbar om att någon inte tycker om mig, eller att dom tänker illa om mig. Inte en sådan bra egenskap måhända.

Men tillbaka till min fråga, Hur kan man avgöra när man ska ge bort platsen eller ej?

Kommentarer
Postat av: Erika

Ack ack ack, alltid dessa dilemman, stackars liten!

2008-12-10 @ 08:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback