Nu har vi ljus här i vårt hus

Igår somnade jag halv åtta.
Ja, ni hörde rätt. Halv åtta!
Vad är jag för psykfall som får för mig att gå och lägga mig då undrar ni.
Men så här var det.
Jag är en powernap-fan. Jag kan komma hem från skolan, sova två-tre timmar och sen gå upp till kvällen och kika på tv, äta middag om jag orkar. Sånt vettni?!
Men igår kom jag hem vid fem, jag slog in julklappar, drev runt lite, så klockan blev ju rätt sent. Vid sju la jag mig i sängen och kikade på lite Weeds innan jag tryggt somnade, var ju helt inställd på att det skulle vara en sk. powernap. Vaknade av att det var alldeles kölasvart i rummet, och jag trodde det var natt. Klockan var kvart i tio.
Onödigt att gå upp nu tänkte jag, så jag sov vidare, och sov hela natten.
Vaknade klockan fyra och var pigg som en näktergal (?) och ville upp, men insåg snart var klockan var och hejdade mig.  Alarmet ringde klockan sex, då gick jag upp. Kom sen på att vi inte började förrän kvart i nio, så det var också rätt onödigt. Men nu har jag duschat (vilket jag aldrig gör på mornarna annars), hade så varmt vatten att jag var en blandning av en kräfta och ett blåbär när jag kom ut. Gött!

Igår som sagt skulle jag ju handla resten av julklapparna.
145:- hade jag på kontot. YES!!!!
Och dom som satte och tryckte på min lön, sen i somras, var i Sveg och hängde. Så därifrån fick man inga pengar heller. Hade råd med en julklapp, och nu har jag 15 kronor på mitt konto. Någon som vill bjuda på middag? ;)

Nu ska jag äta en möglig macka, spela lite Bubble Shooter. Och försöka få på mig lite kläder. Annars blir det skolan i morgonrock, mys det hade varit :)

Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Det kanske Du behövde!

Är glad för kappan!!!

Puss

2008-12-11 @ 16:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback