Saint Emelie

Jani, då har man utfört dagens goda gärning.
Kom hem från stan, och då var det en liten gumma som kom ut från tvättstugan (i min trappuppgång alltså) och bar på en tvättkorg. Hon lät mej gå före henne i trappen så jag gick upp och satte nyckeln i dörren. Och hon kämpade som tusan med den där tvättkorgen. Och då mina vänner, gick jag faktiskt ner igen och frågade om hon ville ha hjälp, och det ville hon. Så jag bar tvättkorgen hela två våningar upp, och jag som bara bor på första. Då blev hon en väldigt glad gumma, och då blev jag en glad tjej. Jag tycker om att glädja andra.
Nu får jag pluspoäng hos den där damen, så om jag någonsin får sluta på mjölk kan jag gå upp och låna av henne :). Hoppas hon kommer ihåg mej dådå :P.


Ska iväg till Malin nu och äta tårta :D.


PUSSHEJSES!

Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Du slutar aldrig upp att glädja en gammal moders hjärta! Detta måste jag säga var en väldigt fin gärning!
Puss

2008-02-29 @ 07:59:12
Postat av: Elle

Du är så rar mot di gamla, ungefär lika rar som jag var med tanten på bussen när jag drog upp armen..haha

Postat av: Erika

Du är allt en god kvinna!

2008-03-03 @ 00:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback