You crazy child!

Jag får bara skit för att jag inte uppdaterar min blogg oftare.
Men vadå? Jag kanske tycker att två gånger i månaden är mycket :o, haha!
Men okej, nu ska jag väl skriva några rader då. Om jag ska berätta om helgen så lär det ju blir fler än några :P.

Fredagen började väl sådär, sov hos Elle i Svensta. Skulle dit och låna ett par skor av henne till fredagens bravader. Skulle iallafall åka in till stan igen på fredagmorgon för att gå på skolan. Men duktiga jag försov mej såklart och missade bussen. Trodde jag skulle missa hela skoldan, men nejnej. Hittade en buss som gick ungefär tjugo minuter senare. Då blev det till att skynda. Fick på mej kläderna, slängde på mej lite smink och manade Elle att göra frukost åt mej, eftersom jag verkligen inte fungerar utan det.
Men ack vad jag bedrog mej. Allt Elles bröd hade gått ut, och var väl väldigt dåliga om jag känner henne rätt.
Så det var bara för mej att bita ihop och gå ut till bussen med kurrande mage.

Upptäckte att jag glömt headsetet hos Elle, så den timmes långa bussresan bestod av att titta ut genom fönstret och lyssna på väldigt irriterande medpassagerare som babblade med varandra och i mobiltelefoner.
Pga av att jag gatt ta en senare buss hann jag inte hem med "packningen", en påse, och hann heller inte hem och äta nått. Fick vänta en halvtimme på Cissi som också missat bussen. Dock var bara hon i Lugnvik.
Hade heller inga lösa pengar så jag kunde gå och handla nått i Lyan i väntans tider.
När Cissi väl kommit kutade vi till klassrummet där vi kom några minuter försent..
Stresshantering stod på schemat. Går ju som kanske inte alla vet en kurs som kallas "Må Bra". Där man ska lära sig att ta hand om sig själv. Ja, att må bra helt enkelt.
Ja, stresshantering tyckte jag verkade som en bra idé. Att få slappna av lite efter morgonen. När Britta (läraren) sa att vi skulle massera varandra var lyckan gjord. 
Jag ville börja massera Cissi först, så jag kunde må gott efter när jag slapp massera mer och bara ta emot :).
Alla ställde stolarna i en ring i klassrummet så att vi skulle se Brittas instruktioner, och jag ställde mej bakom Cissi och masserade för glatta livet. Efter ett tags stående kände jag i ryggen att jag nog skulle sätta mig ner.
Men herregud, jag ville ju inte känna mej som världens fetkorv och sätta mej, som att jag inte orkar stå nå länge :o.
Så jag försökte härda ut. Och jag märkte att det kanske inte var någon bra idé egentligen. För det började pipa i öronen och vitna för ögonen. Kommer inte ihåg någonting mer, bara det Cissi berättat.
Tydligen hade hon känt att min hand på hennes rygg blev alldeles slapp, så hon vände sej om och jag ramlade ihop. Hon fick tydligen ta i för glatta livet med hjälp av bara en arm så att jag inte skulle dunsa rakt ner i golvet.
Men även om jag gjort det skulle jag förmodligen inte känt det, eftersom jag slog huvudet i en stol och kände inte ens det efteråt.
Aja, vaknade iallafall när jag låg på golvet och någon försökte få upp mina ben på en stol och lägga en tröja under huvudet. Min första tanke var ; "Vad för massageövning har jag gått med på nu?". Haha!
Menmen, jag låg iallafall mit i den där ringen och alla stirrade på mej. Inte det roligaste jag varit med om när jag vaknade och mådde prima.. nästan. Britta hade iallafall sprungit iväg, och kom tillbaka med varm oboy, en macka och två kakor. Grrrreat tänkte jag. Så jag och Cissi fick gå till ett klassrum brevid och där fick jag sitta tills jag ätit upp det jag fått serverat. Lite tjock jag kände mej XD.
Jaa, det var ju inte den bästa början på en dag jag har haft direkt. Men jag var ju faktiskt duktig och stannade kvar på skolan för en tre-timmars engelska lektion. Stolt över mig själv blev jag, för man kände sig ju trots allt fortfarande lite skakis..

När jag slutat gick jag ner på stan och träffade Sofia, Kajsa och Therese :D. Var med dom en stund, och Sofia skrattade gott när jag berättade om mitt lilla "äventyr" på morgonskvisten. Drog mej hemåt, gick på Willys, sen hem och käka ärtsoppa, MÖMS :D. Väntade på Cissi i minst sju år, och hann tom. somna i fotöljen några minuter innan det plingade på dörren. Duschade och gjorde oss iordning, sminkade varandra hur snyggt som helst :D.
Det blev lite stressigt sen när vi skulle hinna med bussen till Frösö sportstuga. En buss som gick ungefär en gång varannan timme. Så lite kutning blev det allt. Men vi hann, och vi gjorde det snyggt ;).
Bussen var helt fucking proppfull, och alla skulle till kalaset :o. Inge skämt!
Ringde och förvarnade folket som redan var där att sjukt mycket folk var på väg. Och eftersom bara bjudna fick komma så stog fem pers som "dörrvakter" när vi kom. Men ändå fick alla komma in hörde jag sen. Nödvändigt med vakter då menar jag?! Men kvällen flöt väl på, och trevligt folk var det där. Dom man kände iallafall :P.
Vet inte riktigt vad klockan var, men helt plötsligt fick dom för sig att alla skulle gå ut och sen SKULLE bara inbjudna få komma in. Men när nån kille fick för sig att jag också skulle ut sa jag det ; "Jag ska fan inte gå nånstans". Lite komiskt eftersom efter jag sagt det så gick jag därifrån. Inte ut, men ifrån han. Så då gick jag ju nånstans?! Haha!
Fick iallafall senare skjuts in till stan av nåns pappa, för jag skulle till Sofia som var där. Närmare bestämt var hon på Subway. Där satt dom och hängde, och hade gjort det mestadels av kvällen. LODIS!
Drog hem till Sofias lägenhet och sov där, eftersom ingen skulle åt mitt håll, och jag ville inte gå själv.
Gick upp vid elva, åkte in till stan och åkte hem till Rätan.

Kusin Flisan fyllde 13 i lördags, GRATTIS till henne. Så då var man dit på tårta, Fanta och presentöppning.
Spelade lite spel med henne, men det var inte så kul så jag la mej i hennes säng och vilade lite istället.
Åkte hem. Skulle till Erika och Micke och kolla på OC egentligen, men Erika skulle till Louise först en sväng.
Ja, sväng och sväng. Ca två en halv timme senare var hon klar, och då hade klockan börjat närma sig tio.
Och eftersom jag skulle sova hemma så sa jag nej till att följa med dom hem, och låg i min ensamhet och tittade på oc-boxen. Har hunnit med fyra skivor redan :D. Okej, jag är en oc-nörd.

Idag skulle mamma och pappa till stan för att gå på nån revy, så det var ganska soft att slippa åka buss.
Stannade till på Draupner och åt middag, kycklingspett och ris. Helt suveränt, även om jag inte åt upp allt.
Så nu är jag i stan iallafall, och nu har jag suttit med det här blogginlägget i 45 min.. minst.

Skola imorrn, nytt schema. Mediekommunikation hela måndagarna framöver. Har lite ångest över det, trivdes superbra med Rörlig Bild, + att alla som har haft mediekommunikation säger att det är jäääättetråkigt.
Och på måndagar när man har lektion från tio till kvar över fyra känns det inte som om jag är så pepp på det alltså. Och till råga på allt har man en ny lärare också. Alla dessa nya lärare, när man väl börjat vant sej med en så byts den ut mot en annan :/. Men jag är iallafall lyckelig över den tiden jag fått med Lasse, han måste nog vara min favoritlärare. Han är så söt när han skrattar åt sina egna skämt :). Haha!

Menmen, kanske ska avbryta nu innan jag får kastrullaxel! Internskämt, okej?!

Hoppas du blir nöjd nu Ellinor, för jag känner att det vart allt bra nära en hel roman det här X).

PUSSHEJSES! 


Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Har läst! Spännande!vilken tur att jag redan hade hört det där med svimmningen annars hade man ju fått krupp!
Puss

2008-01-14 @ 08:47:11
Postat av: Ellinor

Ja, nu är jag nöjd, höll på att få nå fel när jag såg att du hade uppdaterat..haha. Men är Lasse din favvolärare? Jag trodde det var "bompobom-Kaj" HAHA :D. Puss

2008-01-14 @ 11:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback