Sol och jobb

Finväder idag, så man är ju lite less att man måste jobba..
Men det är ju gött att man får vara ute iallafall.

Har faktiskt suttit och tänkt över mitt "sommarjobb".
Det är ju min käre far som är min arbetsledare, eller chef eller vad man ska säga. Och hur många fördelar finns det inte med det då?!
Jag mådde ganska surt över att jag inte lyckades få något annat sommarjobb, och tänkte att målningen var det enda som skulle vara min inkomstkälla under sommaren. Men nu efter lite tänkande så har jag insett att det här är fan toppen det. Jag får bestämma mina egna arbetstider, bara jobbet blir gjort någon gång under sommaren så är pappa nöjd. Jag får vara med och bestämma hur mycket jag ska ha i lön. Jag har nära hem. Jag behöver inte våndas med att göra arbetet om jag har ont i benen eller är trött. Då kan jag bara fortsätta nästa dag istället. Härligt :D.


I Måndags beställde jag en kamera för min ännu inte existerande lön (också en fördel). 2-3 arbetsdagar skulle det ta, mellan 1-3 juli. Eftersom den inte kom igår så har jag varit spänd över att den ska komma idag. Går och hämtar posten, men ack nej, där är den inte.. Skrev ett surt mejl om att det ska ju f*n ta den tiden det står att det ska ta. Dom har inte svarat, dom kanske blev rädd.

Näe, nu måste jag måla lite när solen skiner. Har kortbyxor på mig så lite färg skulle inte sitta fel. Synd att solen inte tar på mig då :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback