Ny blogg till Projektarbete.

Nu har jag startat en ny blogg som kommer funka som en loggbok till Projektarbetet som jag inom en väldigt snar framtid ska börja med. Är nämligen obligatoriskt att föra loggbok så att läraren kan följa ens arbete. Ska dock inte berätta vad bloggen heter, den kommer endast vara för Lasse :).

Idag efter skolan var jag, Cissi och Martin på Törners och fikade lite. Det blev att vi satt där i kanske en timme och pratade om en massa, men mest film. Martins filmintresse är fan fascinerande. Och han är jätterolig att diskutera film med. Även fast han har sett bra många filmer mer än mig. Efter Törners bara gatt vi gå på Videoteket en sväng och titta efter andra filmer att prata om. Han gav mig "läxa" att se en film som han sa var jättebra. Kommer dock inte ihåg vad den heter just nu, men tror det var "En långvarig förlovning".

För några dagar sedan läste jag ut en bok som vi skulle läsa på svenskan, "Flyga drake". Den har precis kommit ut på bio. Men ville läsa klart boken innan jag såg filmen. Och jag är så såld på den boken. Den var så himlarns bra, och jag kan verkligen rekommendera den. Var gråtfärdig många gånger medan jag läste.
Filmen var inte alls lika bra, men det är ju alltid så. Har man läst boken innan är filmen sämre, och tvärtom. Men fick gråta en skvätt till filmen också, det hör ju faktiskt till :).


I helgen blir det till att vara hund- och husvakt på Postvägen.
Så då blir det tjock-röj, kom dit på festhumör :D.

Haha, nejnej. Skojade bara. Det blir en alldeles för lugn helg för min del.. Kommer nog bara koppla av framför Så ska det låta och Berg flyttar in på fredag, sen på lördag är det final på Körslaget, det får man verkligen inte missa. Har hejat på team Brolle hela tiden, men är lite kluven nu om jag verkligen vill att han ska vinna. Team Cans är också sjuukt bra, plus att dom har haft bättre låtval än team Brolle. Jaja, finns inte så mycket man kan göra. Båda lagen är värdiga vinnare iallafall.

Men nu ska jag nog skumma igenom lite Matte. Har nämligen nationellt prov imorrn, kl 08.30.
Önska mig lycka till bitches!


ADJÖKEN!

Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Good Luck Gumman! om du nu hinner läsa detta!!!
Puss

2008-05-07 @ 07:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback