Och så var det över.

Javisst, dramatiken är över, och alla har klarat sig oskadda.
Det har varit en tuff dag, men panik och ångest! Folk har varit som hysteriska, och polisen har varit obarmhärtiga...

Okejdå, det var så jag "önskade" att dagen varit.
Jag har inte märkt av så mycket om jag ska vara ärlig.
Som ni såg i det tidigare inlägget så märkte jag förstås polisbanden som spärrat av hela gatorna utanför mitt hus. Men annars var jag ganska ovetandes vad som egentligen pågick. Mamma uppdaterade med att radion sa att en livsmedelsbutik hade upptäckt ett misstänkt föremål.
Jag antog då att det var Lidl förstås, men jag bor ju även rätt nära Willys.
Sen åkte jag på skolan. Zebbe skrev att det var ett bombhot mot Lidl. Med mina sista små korvören skickade jag ett mess tillbaka för att bli lite uppdaterad.
Inte förrän skolan var slut och jag pratade med Ellinor fick jag reda på att ca 100 lägenheter evakuerats. Nu är jag ju inte säker på att min lägenhet blivit det, men jag antar det. Så jag får hem till E&D med radio i öronen.
Kvart över fyra hade dom lyckats undersöka paketet och upptäckt att det var ofarligt och att alla fick återvända hem.
Så nu sitter jag här, helskinnad och lycklig att vara hemma.
Just thought you should know.

Vet inte om det kanske blir Valvaka hos Linn ikväll.
Tycker ju att det skulle bli skoj, men jag har ju körskola imorn kvart över nio så det kanske inte är så lyckat att vara uppe hela natta. Men Martin tjatar på att jag ska vara med en stund iallafall, så man kanske ska ge med sig.

Måste även jobba med PA:t imorn, och så skulle jag klippa Ellinor.


Nu ska jag nog äta nåt.

xoxo Emelie

Kommentarer
Postat av: Zeb

Det är tur att jag hänger med så att jag kan informera dig om vad som händer utanför dörren :p

Kan vara farligt med låtor som innehåller skräp, en hälso risk.

2008-11-04 @ 22:02:50
Postat av: linn

HAHA! Stackars Emelie, fick inte komma hem pga en kartong med hushållssopor! xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback