Stuttgart och Lichterfestival

Igår var en fullspäckad dag.
Inga skjutsade mig, mamma och pappa till Eppingen vid nio där vi tog tåget till Heilbronn, och därifrån till Stuttgart. Strosade omkring på gatorna i ca fem timmar, innan vi begav oss hem igen. Förvånandsvärt många H&M-affärer var det. Men det är bra, då kan jag åka dit om jag får hemlängtan. Kan också åka till Ikea där det finns affär som man kan handla svensk mat i. Bla köttbullar och Ballerina.
Tågresan hem var nära det värsta jag varit med om. Den värmen! Allt klibbades fast vid mig, och pannan var ständigt dyngsur. Blä på det. Och blä på att det inte finns någon luftkonditionering på varken bussarna eller tågen. Duschade kallt när vi kom hem.

På kvällen åkte vi med Inga till Bad Rappenau där vi gick på en Lichterfestival. Ljusfestival med svenska ord. Myste runt och tittade på allt som hände. Elva skulle det vara fyrverkerier så vi tänkte att vi skulle stanna tills dess. Hittade en gemytlig plats att sitta på. Och när det väl började så var det precis bakom ett stort träd. Kunde ha flyttat på oss, men vi gick tillbaka till bilen istället och begav oss hemåt. Däckade sekunden jag la huvudet på kudden. Skönt!

Idag blir det nog bara till att vara hemma och ta det lugnt. Umgås med modern och fadern eftersom dom åker i eftermiddag. Kanske ta en promenad genom Elsenz och titta runt lite. Kommer bli konstigt när dom åker. Då har jag inte längre någon att prata svenska med. Skaffa Skype allihopa, så jag har någon att prata med!! =D

     



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback