Onsdag

Nu har jag kissat, och är redo för att skriva lite blogg.

Igår ringde Inga en tjej från Elsenz som hon kände. Ines. Det var då meningen att Ines skulle träffa mig, och se om hon tyckte att jag var tuff nog för att vara hennes vän. Hon var tyvärr inte hemma, utan var iväg vid någon sjö på semester. Denna information fick hon från hennes broder. Efter några minuter sen dom lagt på ringde telefonen, och det var hennes bror igen som frågade om jag ville följa med han upp till sjön där hans syster för tillfället befann sig. Inga tyckte det lät som en bra idé och lät mig få eftermiddagen ledig. Åkte då upp med Sven (älska namnet) och Alex till en trevlig liten sjö där det var en massa folk. Solade och badade, och det var riktigt roligt att få träffa lite ungdomar. Dock verkade dom inte kunna sluta prata tyska, så mestadels av tiden var jag inte involverad i deras samtal. Somnade på stranden gjorde jag också.
Det här jobbet tär verkligen på mig. Haha!

Idag gick jag upp halv sju för jag skulle följa Inga till St Leon på morgonen. Hon hade ett möte med sin kanske blivande arbetsledare, och behövde att jag passade Kjell medan. Vi tog en liten promenad runt staden? som mest bestod utav företag, och även en golfklubb. Kjell vart less på att sitta i vagnen, så då gick vi till cafeterian på SAP och drack choklad.

Nu på eftermiddagen har Lasse haft besök av Otto. Även hans mamma och lillebror följde med. Barnen har lekt i trädgården, och jag har suttit och svettats. 31 grader och man ska putta gungorna etc. Det blir en aning varmt, om man som jag inte är van. Men man kanske blir av med några extra kilo när man svettas konstant?! Kutar också ner och upp från tvättstugan. Dom har verkligen fått någonting att bita i nu när jag har beträtt tvättstugan. Jag som älskar att tvätta, får bort 3-4 maskiner om dagen. Och dom sa att jag helst måste göra minst 1 om dagen. I'm on a roll <3

Imorgon blir en lugn dag. Barnen är på kindernest ända till fem, så det är praktiskt taget en ledig dag för mig. Vet inte vad jag ska hitta på. Ska nog städa lite. En gång i veckan ska mitt rum och min toalett städas. Det är bra med lite disciplin! =)


fick mitt första brev hit idag också.
jag har tydligen gått och gift mig. undra med vem?
hoppas det är en trevlig kis..

 

Kommentarer
Postat av: Pappa Din

Det där med att städa rummet varje vecka var en bra idé. Hälsa Sven.

2009-08-20 @ 11:51:58
Postat av: Anonym

Jag kommenterade igår hemma på datorn men det kom visst aldrig fram! Inte har vi varit på bröllop!

Är hon nöjd med din tvättning och vikning?

2009-08-20 @ 16:55:40
Postat av: Mamma di

var det som kommenterade men det försvann!!!!

2009-08-20 @ 16:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback