Tisdag

Tyskalektionerna kan faktiskt vara bra roliga ibland.
Igår fick vi två nya turkar till gruppen (inget kul med det dock). Eftersom alla har sina utvalda platser så blev harmonin helt i obalans. Jag är alltid först så har samma plats. Men de som kommer senare och ser att någon sitter på deras plats, dom står och ser helt borttappade ut. Även fast det finns andra lediga platser.

Och idag skulle vi prata om vad vi gjorde innan vi kom till Tyskland, och vad vi gör nu när vi är här. Vi har en afrikansk kvinna. Sjukt roligt uttal och allmänt rolig för det. Hon satt och kritiserade turkarna och frågade varför dom bodde här, varför dom inte skaffade jobb. Hon uppmanade dom också att åka tillbaka till Turkiet, för dom hade ingenting här att göra. Alla satt och såg dödsallvarliga ut medan jag knappt kunde hålla mig för skratt. Sura miner på alla de fem turkarna vi har..

Och eftersom jag alltid är så tidig så sitter jag och läraren och pratar skit om dom innan någon annan kommit. Det är ploj att vara en normal Svensson ibland =D



Tror jag avslutar med det. Adjöken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback