Mösspåtagningsbal

May 28ht: What a night!

Förfest hos Lajnigum. Det första jag upptäcker när jag kommer in genom dörren är att jag har glömt biljetten hemma. Måste därför snabbt ringa till Ellinor och be henne vända om och hämta upp mig igen. Fick åka tillbaka till lägenheten och sen tillbaka till Linus för att lämna mig igen. Stackarn som inte gillar att köra i stan.
Hinkade några liter vin innan vi begav oss till Wargentin för mösspåtagningsbal. Där hade dom alkomätare, ingen i vårat sällskap klarade sig så vi fick gå hem och sova...

Skämt åsido!
Findrack lite vin, rättare sagt, och hade allmänt trevligt i fina människors lag. Träffade folk när vi entrade skolgården, bla lärare. Jag höll mig på avstånd, ifall dom kanske skulle få för sig att ge mig IG om dom såg att jag var onykter. Fick fyra drinkbiljetter när man kom in, varav en var till en välkomstdrink som jag och Cissi konstaterade att det inte kunde vara mycket alkohol i, då det mest smakade hallonsoda.
Blev placerad vid bord 15. Upptäckte då att jag kanske inte var så påverkad som jag kunde varit, eftersom jag satt tyst som en mus hela middagen, med bara en samhälle-lärare att prata med. Smsade med C som verkade ha fått ett lika hemskt bord hon. Nördarna slår tillbaka! Vi längtade bara tills middagen var över så man skulle få umgås med folk man faktiskt kände. Efter det två glas vinen till middan så kände jag att det började lossna, men fortfarande inte tillräckligt för att jag skulle våga ta kort på mina bordskamrater. Men nära var det..

När äntligen middagen var klar var jag inte sen att kuta kan jag lova.
Lyssnade lite på Ständut Blakk, och dansade. Men klackarna på de förgrömda skorna gjorde att jag var tvungen att gå och sätta mig en gång i minuten. När vi upptäckte att drinkbiljetterna endast utgav ett glas lättöl, kände vi att det var dags att dra vidare. Med andra ord till G3.
En jävla kö var det där kan jag lova. Och bara vita mössor hela raddan.
När man äntligen kommit in började det. Träffade Magnus, Henrik, Therése, Anna, Malin bla. Kändes som att det var reunion. Minglade med diverse folk innan jag träffade på Erik och Andreas.

Eftersom det var bal tänkte jag att jag kunde få unna mig en drink. Efter en jävla väntan i baren, fick man beställa. När betalningen skulle ske funkade dock inte mitt kort. Jag var tvungen att vara "online" eller något liknande som han uttryckte det. Räddaren i nöden kom från min högra sida. En snäll liten man, kanske några år äldre än mig, erbjuder sig nu att betala för min drink om han fick beställa en till. När jag tittar förvånande på han säger han att han skulle fått vänta så länge på att beställa annars, och avslutar med "Grattis till studenten". Gofis'n! Mer sånt pojkar!!

Kom även fram en kille och sa att han var så less på alla dessa vita mössor.
Jasådu? Du såg inte vad jag hade på huvudet eller?


Fyllemat på Istanbul, bestående av strips.
Med värkande fötter grämdes jag över hur jag skulle lyckas ta mig hem. Cissi sa att hennes mamma kunde skjutsa hem mig när hon kom och hämtade henne och Paul. Det var som en änglakör i mina öron! Och det var som en dröm att få komma hem och få ta av sig djävulsskorna. Plattisar på stundenten säger jag bara!

Jag var hemma ca, bambambaaaa, tre! Det är runt den tiden man ska vara hemma om man har bal, om inte senare, men man ska inte vara hemma elva. Det går bara inte!
Fick världens frossa när jag kom hem, så jag somnade med två täcken över mig. Sen har jag legat och haft sendrag i vaderna hela natten. Så imorse när jag skulle kliva upp så kunde jag inte gå på benet. Det var det värsta jag varit med om kan jag säga. Har fortfarande ont, och är inte så stadig på benen än heller.

Bjuder på några bilder.
Antar att jag lägger upp på Facebook senare.



Mössorna på, lets gå!


















Love is in the air.




Emil lånade Cissi's skor.


Och Cissi lånade Paul's. Paul hade Emil's.

Kommentarer
Postat av: Erika

Härligt att kvällen blev lyckad!!

2009-05-29 @ 10:50:27
Postat av: Mamma Di

Va roligt Ni såg ut att ha!

Fina flickor!!

Puss

2009-05-29 @ 14:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback