I need a room

Jag vill ha ett hus.
Dessa inredningstidningar sätter griller i huvudet på mig.


Tänk att äga ett gammalt, rustikt hus. Det ska ligga avskilt och rofyllt. Men endast en kvart med bilen och man är mitt i smeten. Huset ska vara vitt, och det ska se ut som att det har stått där i flera hundra år. Golven ska vara av vitt trä. Det ska vara en liten springa mellan varje planka, och det ska knarra när man går på det.




















Det ska vara vit och ljus inredning. Väggar, möbler, gardiner, lampor.
Genom de stora fönstrena ska solens strålar strömma in, och på kvällen när det blir mörkt ska en massa vita ljus tändas. Man ska kunna krypa upp i den stora mjuka soffan, bre om sig en filt och titta in i brasan som lugnt knastrar i den öppna eldplatsen. Bokhyllor står långa och ståtliga tillsammans med en stege, dom är fylld med all sorts lektyr.



Sovrummet ska också det vara öppet och ljust.Jag vill ha en hög och bred säng. Med ett fluffigt duntäcke, och en massa kuddar, blandade stora och små. En sliten garderob, och en kroppsspegel ska vila mot väggen.




Men allt detta vita kan kanske bli för mycket. Därför när man kliver in till köket, ska det vara som att kliva in i en annan värld. Här ska det varma färger, med en massa mysiga lampor. Här ska man få känslan att det är roligt
att laga mat.

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 













 


Den som känner för att köpa ett hus till mig,
och ge mig fria händer, och ekonomi att inreda som jag vill;
Show yourself. Var inte rädda, jag bits inte =)

 

(såklart är det svårt att hitta bilder som stämmer in exakt på hur jag vill ha det,
det är mycket på dessa bilder som aldrig skulle falla mig in att skaffa.
Ha överseende med detta =)
)


Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Ja det blir väl att försöka träffa en rik tysk och sätta planerna i verket! Puss

2009-10-07 @ 14:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback