Min nya vän

Igår i Sinsheim fick jag allt ett ypperligt tillfälle att öva på min tyska. När jag bestämde mig för att åka hem så var det tydligen ingen buss som gick varken till Elsenz eller Eppingen. Fick lite smått panik och gick och tittade på varenda tidtabell (frågar helst inte om jag inte tvunget måste). Såg en buss med samma nummer som den bussen jag anlänt med. Gick dit. Chauffören var borta, och utanför stog en man på kanske 70 fyllda. Han började prata med mig om bussen, och att chauffören var väck. Och ojdå, den verkar inte gå till Eppingen. Jag ska fråga sa han och vinkade med sig mig. Allt detta sa han på tyska. Så där gick vi, ett riktigt radarpar. Han pratade tyska, jag försökte förstå, och svara så gott jag kunde. Innan vi fick pli på vart bussen skulle gå ifrån och när så hade vi nog umgåtts i ca en halvtimme. Sen skulle vi vänta en halvtimme innan bussen kom, och sen satt vi tillsammans i bussen. Och han ville ju så gärna prata med mig, jag är ju så illa tvungen att svara då. Han förstod inte ett ord engelska nämligen. Allt som allt fick jag vara med den lilla mannen i ca 1,5 timme.

Han var mycket trevlig.
Men han tittade också på en tjockis och skrattade. Det tyckte jag var oförskämt.

Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Han frågade inte om Ni skulle ses igen?

2009-09-04 @ 13:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback