4:e Advent!

Dagen har spenderats uppe på fjället.
Jag har agerat både avsynare, springpojke, och städare idag. Jag har upptäckt att man inte ska sno kompisars småsyskons kläder, och sen ha på sig dessa i småsyskonets närvaro. Jag har slagit en fetingvurp (säkert inför en massa människor som satt och kikade bakom gardinerna eller vid matbordet). Och mina efterblivna skor har blivit kidnappade.

Jag har också insett att det inte kommer hända ett jota när jag fyller tjugo. Dagen kommer som vanligt att försvinna mellan jul- och nyårsyran. Lovely.. "Men Emelie, vi kan ju fira dig på nyår istället. Eftersom det bara är en dag emellan trots allt". Wow, det var första gången jag hörde den repliken.
Och ja, det här är en peak till er där ute i cybervärlden. Fixa någonting awesome till mig!! Allt för att jag ska slippa sitta ensam på min dag, och bara känna hur fårorna i mitt ansikte blir djupare, hur lederna börjar värka, och hur hörseln och synen blir mer och mer nedsatt. Det är sådant som kommer med åldern har jag hört.

Godnatt!



Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Skönt med städat! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback