Winter Wonderland.

Jag läste detta inlägg och funderade på julpynt. Hon säger alltså att Jenny Nyström-julen är ute och det är nu vitt, betong och zink som gäller. Och herre vad jag inte kunde hålla med mindre.

För mig ska julen vara röd!
När annars är vi egentligen röda under året, (förutom Thailandssemestern då man kallas kräftan)?? Jag tycker man ska passa på. Och det kan snackas om att tomten är amerikaniserad och att han egentligen är en kort liten kuf som gömmer sig i ladan året om.. Men då kan jag berätta att vi har aldrig någon mesig tomte med skinande ren tomtedräkt och en Coca-Cola i handen. Nä, i Rätan kör vi hardcore. Med päls, skoterkängor och whiskey.

Snö är också en sak jag förknippar med julen. I mitt liv har jag upplevt en jul utan snö, och den dagen ville jag inte kliva upp ur sängen. Att bo i Örebro och höra folk säga att de upplevt en jul med snö. Ja, då tycker jag faktiskt lite synd om dem. Att få knalla runt när det knastrar och knarrar under fötterna på en. Gena över isen för att komma till andra sidan sjön. Ha på sig stora och tunga kläder så man är alldeles svettig när man kommit fram dit man skulle. Bygga snölyktor. Åka skoter!
Nu kanske jag inte uppskattar det så mycket när snön och iskylan väl är här, men återigen så är det väldigt lätt att sakna någonting man inte har.


Jag vill också skriva lite om mamma. 
När jag var liten kunde jag för mitt liv inte första varför hon inte gillade julen! Varför hon ojade sig över att den snart var här. Jag som såg den högtiden som en av de bästa på året!
Vi kan ju alla hoppas att vi idag är både klokare och äldre, och jag förstår nu mamma. Julen innebar storstädning. Nya gardiner. Köpa julklappar. Julpynta (som i mammas fall innebar ställa fram alla tomtar vi äger tillsammans, och det är inte få ska jag säga er!). Laga en massa mat. Arrangera bord och stolar så allt och alla får plats. Ha ordning på tre ungar och en gubbe som kan vara odräglig i tid och otid..

Men även fast mamma sagt att hon vill skita i jul och allt vad det innebär så har hon ändå alltid varje jul ställt upp för oss! Hon har lagat världens godaste julbord, köpt jättefina julklappar, och hon är alltid så fin när hon gör det! Jag höjer mitt glas för alla mammor där ute som så väl tar hand om oss barn. Som ser till att vi får den jul vi önskar. Jag höjer mitt glas för min mamma. För hon är bäst. Och jag älskar dig!








♥♥♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Sara

Så fint du skrivit om mor din, blev riktigt rörd!!! Julen är en härlig tid, min favorit och den ska vara röd! Allt pyssel, matlagning, bakning, julklappsinköp och pyntande är bland det bästa jag vet!! Dock är det hektiskt, stressigt och ofta tryter det i plånboken men brukar bli bra tillslut! Får hålla tummarna om en vit jul utomhus för allt annat vore faktiskt katastrof...

Postat av: Mamma Di

Jag blir så rörd av alla fina ord så det kommer en liten tår av glädje. Jag gör så gott jag kan, älskar Dig oxå + dom andra! Puss!

2011-12-02 @ 10:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback