Tidig morgon.

Stackars lilla Pärra, som är så sjuk, men ändå måste släpa sig upp ur sängen för att börja jobba kvart i sju. Snäll som jag är erbjuder jag mig att skjutsa honom till jobbet så han slipper ta bussen. På vägen inser han att han inte friskanmält sig, och kanske inte ens ska jobba. 
- Jag går in och kollar. Det tar två minuter.
Jag ringer om jag inte ska jobba, men du behöver inte vänta.

Sagt och gjort, jag far iväg hemåt. Efter en bit på väg antar jag att han ska jobba eftersom telefonen ligger tyst. Dock, när jag nära på ska svänga in hemma så ringer han. Jaha, bara att vända och hämta upp karl'n då.. Kändes som en ytterst nödvändig åktur halv sju på morgonen.


Tur man inte har någon karaktär och tar en powernap på fyra timmar när man kommer hem igen. Alarmet på telefonen verkade inte jättesvårt att stänga av heller tydligen. Två timmar tills jag ska fara ut till Alunda. Jag sitter i handduk, och har inte packat en pinal till helgen.
Kanske dags att sätta igång?!


Jag gillar att större delen av mina bilder är från camen.
It's like Germany all over again.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback