Adoption.

Jag har bestämt att jag ska adoptera!

Inte nu. Verkligen inte nu. Men någon gång i mitt liv. 

Dock är det någonting jag funderar över.. Är det så att man måste ha försökt i ett år innan man får adoptera? Hur kan då kändisar resa runt och plocka upp barn från alla möjliga länder?
Vi kan ju ta praktexemplet, som förstås är Brangelina, som är uppe i 23 ungar snart. Både sina egna och adopterade. De har med andra ord inga problem med fortplantingen på egen hand..
Visst, det är jättebra att barnen får en ny chans. Att det får den chans som de aldrig fått i det landet de föddes i. Men nu kan man ju gissa sig till att dessa barn är rätt negligerade av sina föräldrar. Kanske inte medvetet, men vad kan man förvänta sig när det handlar om världskända skådespelare?

Att då ett par vanliga Svenssons ska vara tvungen att gå igenom prov efter prov för att få ett barn? Och missförstå mig rätt. Man måste så klart undersöka att dessa människor verkligen är kapabla att ta hand om ett barn. Men att det då verkar så lätt för någon som kanske är lite i ropet. En människa som folk vet vem det är. Denne kan väl vara lika sjuk i huvudet som en annan?! Isåfall tycker jag det borde finnas tester man måste genomgå innan man skaffar egna barn också. För Gud ska veta vad barn blir utsatta för i denna värld!

Och den egentliga frågan,
kommer jag ens få adoptera om jag är själv?


Det här kan nog diskuteras..
Ni får gärna lägga in en kommentar om vad ni tycker om detta.
Håll med mig. Säg emot mig. Alla är välkomna!


Kommentarer
Postat av: C

Jag är för och håller med dig. Ett plus i kanten med adoption är att man slipper trycka ut en hel människa. :)



Sen appråpå att du oxå vill ha en sån stuga som pappa så är stugan tvärs över vägen till salu ;)

2011-10-06 @ 22:57:51
Postat av: Erika

Du kan både adoptera och få egna ongar! Gör en Brangelina för guds skull. Alla ongar är veeeelkomna!

2011-10-08 @ 09:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback