Another weekend.

Sikken helg det har varit. Lugn med ändå innehållsrik.

Fredagkväll tog jag på mig att köra några grappar på Wärdshuset, tänkte ändå kolla in karaoken och det är ju alltid trevligare att ha sällskap än att gå själv som en enstöring (sådana har vi nog av i bynn..). Lugnt som i graven var det och under de par timmar jag spenderade där var det inte en jäkel som sjöng. Dåligt! Glas krossades dock. Alltid lika kul med fulla människor när man själv är nykter..

Lördag började så klart med Melodikrysset och sen tog jag med mig min systers son och for till min andra syster i Svenstavik. Och det blev en heldag. Åkte till Bjärme på julmarknad. Gick in och vände i princip. Litet utbud och lite folk så vi styrde mot Dollar istället där Leon och Björn went nuts på godishyllorna. Björn lagade middag och sen dukades det upp med godsaker och vi tittade på Happy Feet 2 och sen Så mycket bättre. Leon somnade i soffan och vaknade inte ens av mitt ylande till sång ända vägen hem till Rätan.

Ikväll for jag, mamma och Ellinor på bio till Hoverberg. Blondie gick och varför inte ta tillfället i akt för lite mother-daughters-time?! Filmen var väl ok. Inget jag rekommenderar. Har väl en aning svårt för svenska filmer redan från början. Mycket sexscener och awkward moments. Bäst var fikat i pausen. Tunnbrödstut och hallonkaka. 

Summa summarum så har det varit en plufsig helg, med bröd, fikabröd och godis. Så nu är det nya tag igen. Börjar med en rejäl gröt- och äggfrukost när jag kliver upp. Längtar redan till imorgon bitti.


Mamma snodde ihop en god broccolisoppa häromdagen.


Bamse tror jag den här rätten kallades. En salig blandning med räkor och dill.
Bjöds på hemma hos Ellinor och Björn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback